kisrigók

"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek. És bár véletek vannak, nem birtokaitok. Mert az ő lelkük a holnap házában lakik, ahová ti nem látogathattok el, még álmaitokban sem." (Kahlil Gibran)

cigánygyerek

2014. szeptember 28. 15:02 - paulonviki

- anya, mi az, hogy cigánygyerek?

- cigány származású gyerek, nem jelent mást csak a származást. miért kérded?

- mert az oviban azt mondta egy fiú, hogy hülye cigánygyerek vagyok.

- hülye nem vagy, de cigány kisfiú vagy, ebben igaza volt, de ez nem rossz dolog.

- miért vagyok cigány kisfiú?

- mert egy cigány néni szült téged.

- te is cigány vagy?

- nem én nem, de a testvéred igen, hiszen ugyanaz a néni szülte őt is.

másnap:

- anya, megmondtam neki, hogy én egy cigány kisfiú vagyok, mert engem egy cigány néni szült, csak a nevét nem mondtam meg a néninek, mert az én se tudom.

- jolvan, örülök, hogy megmondtad.

harmadnap:

- anya, cigányok kevesen vannak?

- kevesebben vannak mint a nemcigányok, de azért sokakat ismertek ti is.

- nem, egyet se láttunk még sosem.

- dehogyisnem! például apa munkatársa, ottó bácsi, vagy gabi néni, akihez beültetek a rendőrautóba...

- ők is?!

- persze! meg a két kedves bácsi, akiket mindig meghallgattok a dunaparkban, a zongorás meg a klarinétos. emlékeztek?

- igen, őket nagyon szeretjük!

- meg a cifrapalotában a cimbalmosfiú...

- ő is?!

- úgy bizony.

fiam úgy gondolom, védetten élt a cigánykérdéstől a gyerekotthonban, most örül ennek az identitásnak, váratlanul meséli mindenkinek, hogy "cigány kisfiú vagyok, mert cigány néni szült, mint a cimbalmost a cifrapalotában",  de lányom a nevelőszülőknél már sokmindennel találkozhatott, óvatosan meg is kérdezte:

- azok a cigányok, akik azokban a roncs kis házakban laknak az állomás mögött?

- éltek piripócson szegényes házakban cigányok?

- igen, de nem szerette őket senki.

- sok cigány ember él úgy, hogy nincs szép háza, nincsenek szép ruháik, de nem azért mert cigányok, hanem azért mert szegények.

- nekünk van pénzünk?

- van, jól élünk.

- nem nektek! hanem nekünk, nekem és csabának?

- persze, ti is jól éltek, mindenki jól él ebben a családban, sok más cigány kislány és kisfiú is jól él, nem szegény mindenki, aki cigány.

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisrigok.blog.hu/api/trackback/id/tr576738797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeckyThatcher 2014.09.28. 15:44:35

A "nektek" és a "nekünk" még nem forrott teljesen egybe, de menni fog ez, nagyon jó úton jártok!

BeckyThatcher 2014.09.28. 15:44:53

Nagyon jól csinálod, Viki!!!

Katuska Katuska 2014.09.28. 21:02:33

De édes, ahogy nyíladozik az értelme! Kiváncsi vagyok hogy a cigányok művészet iránti tehetsége miben nyílvánul majd meg! Annyira klasszul csináljátok!!!!

hungarisztan 2014.10.01. 12:46:19

Nagyon érdekes a blog, szeretem olvasni!

Nem kötekedésből, csak a pontosság kedvéért: a Duna Parkban a két „bácsi” közül szerintem a fúvós nem klarinétos, hanem szaxofonos – már ha még ugyanaz a két „bácsi” szokott játszani, mint pár évvel ezelőtt.

paulonviki 2014.10.01. 12:48:33

@hungarisztan: szaxofon az, úgyvan! köszönöm!
ezt legálabb tényleg biztosan állíthatjuk, mert azt, hogy cigányok vagy sem, azt csak ők mondhatnák meg.

Kiskece Lányom 2014.10.06. 14:23:52

pazar, csodás, köszi :)

Kiskece Lányom 2014.10.06. 14:23:54

Ahelyett hogy dolgoznék, a blogodat olvasom, mert annyira nagyon jó
süti beállítások módosítása