kisrigók

"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek. És bár véletek vannak, nem birtokaitok. Mert az ő lelkük a holnap házában lakik, ahová ti nem látogathattok el, még álmaitokban sem." (Kahlil Gibran)

kacsalábon

2015. október 13. 11:39 - paulonviki

- nagymama, neked van gyereked?
- tudod, csaba, anya a lányom, meg évi is.
- azt tudom. de te szülted őket?
- én.
- és azt tudtad, hogy minket nem az anya szült?
- persze, tudom.
- egy idegen anya szült minket, csak aztán máshová kerültünk. előbb szandrát szülte, aztán engem, aztán dzsenit, én vagyok a legközépső. nem tudjuk a címét, hogy hol lakik, de majd meglátogatjuk egyszer anyával az anyukánkat. megkérdezzük, hogyvan, aztán játszunk ott valamivel, ha van játéka, és utána hazajövünk. 

 

szandrának és csabának a piripócsi élet, és a gyerekotthon már a "nemfelejthető" emlékdobozban van, ez már nem fog elveszni, és bár nem emlékeznek azelőtti időre, de elhiszik, hogy volt valami, tőlem várnak rá mesét, és én is csak mesét tudok. dzseni mostani életkorában és zavartságában csak úgy tudja elképzelni, hogy a nevelőszülőnél kezdődött az élete, és az egyszerűség kedvéért, őt a nevelőmama szülte. a kettő veszekszik vele e  hite miatt, én csak finoman cáfolom, amiért ő haragszik. talán cáfolnom se kéne, lehetne úgy is, hogy igazat mondok, ha kérdez, és ha nem kérdez, nem mondok semmit. csak ne szeretném annyira  az igazságot... magamat sem értem, bármilyen fantáziálásba belemegyek, egymást licitáljuk túl a képtelenségekkel, de ebben a témában nehezemre esik megengedni ezt nekik, még jó, hogy mégsem én uralom, mit képzelnek el, még jó. 

de a dzseni-szotáram már alakul: értem, mikor azt mondja, "segíts játszani", és nem felelem rá, hogy "meg tudod csinálni egyedül is, nincs szükség segítségre", már tudom, hogy azt kéri, legyek vele. 

megpróbálok hetenként leszokni valamiről, legkisebb gyerekem sokat farag rajtam: most elhatároztam, hogy nem korholom amiatt, hogy mindig (MINDIG!) kacsaláb veszi fel a cipőjét. elég ha csak megkérem, cserélje át. megértettem, hogy a kacsalábcipő nem egy önálló jelenség, hanem egy tünet. tünete annak, hogy dzseni testhatárai is elmosódtak, élettere is aggasztóan kitárult, és felőle nézve minden nagyon bizonytalan. és a legtöbb, nekem fontos dolog, neki érdektelen, most nincs ideje arra, hogy jól vegye fel a cipőt, nincs ideje azt sem érzékelni, hogy kényelmes-e a járás, minden idegsejtje azzal van elfoglalva, hogy valahogy hazataláljon itthonra, hogy érezze a helyét a mozaikban, és önmagát érzékelje pont olyan és akkorra darabkának, ami idefér. szekálhatom én azzal, hogy a fekete ceruza nem barna, eröltethetem én az anyakönyvi életkorának megfelelő meséket, meg a villával evést, arra jó ez csak, hogy önmagamat frusztráljam ezzel. meg kicsit azért a gyereket is, ha még nem lenne elég baja. csaba jó tükre ennek a jelenségnek, hogy én mindent ki akarok igazítani, mert az óvodában már másik asztalhoz ültettek, hogy ne nevelje dzsenit az étkezések alatt. 

hogy', hogy' nem, én sosem veszem kacsaláb a cipőmet, de azt nem veszem észre mindig, hogy saját elvárásaim miatt botladozom egész nap. de szerencsére a gyerekek rámszólnak. 

fullsizerender_12.jpg

 

 

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisrigok.blog.hu/api/trackback/id/tr227964090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edyt 2015.10.14. 00:57:53

És én meg majdnem megint rádszóltam, hogy mikor jön végre új bejegyzés, mert már egyszerűen nem bírom kivárni. :)
Láttam az örökbe.hu-n a képet a családról. Nagyon szép ez a te családod.
Köszönöm, hogy egy kicsit beengedsz minket.

Bobo1000 2015.10.15. 23:54:14

Mar nagyon vartam a folytatast. Koszonom, h megosztod velunk. :) nekem Jo tukor, mert en is gyakran vgyok turelmetlen. S mindig tanulok toled. :):) most pl nagyon tetszik, ahogy lazan fekszenek a foldon. :):) be is hivtam az Uramat, h nezd milyen Jo laza :). Szandra mar kesz Holgy. Nagyon jo a fenykep az orokbe-n. Tetszik Szandra tekintete es arckifejezese, ez nalunk is megvan, s ilyenkor (is) meg tudnam zabalni, annyira szeretem. Nekem valahogy olyan tudatos AZ arckifejezes a mi kislanyunkank is, h most mar tudom ez Jo, s Jo helyen, biztonsagban vagyok. Nekem ezt fejezi ki. Nem tudom, h ertheto-e. Csaba es Dzseni is fantasztikusak. :) s Ribizli... Jol elkapott kep. :) Tetszik a leglozepso ;);) Csaba nagyon jol fejezi ki magat. :) szep estet

Ősmagyarnincs 2015.10.16. 19:45:47

Örülök, hogy írtál, nagyon elveszem az írásaidat és engem is gondolkodásra késztetnek.
Az én kisfiam mostanában mindig a szülőhelyere helyez el mindent amire vágyik "tudod anya, hogy a szülőhelyemen vagy egy papagájom?, majd egyszer elviszlek és megmutatom" - ) Tabletje is van, jaj... Én még néha rákérdezek: Szép, szép, de tudod, hogy ez csak mese, ugye? - én is bizonytalan vagyok ilyenkor. Hagyjam, vagy ne hagyjam álmodozni...
Az nagyon jó, hogy észreveszed magad, a gyerekeim is sokat segítettek nekem. Azt hiszem ez a legjobb része az anyaságnak.

_Boro_ 2015.10.19. 10:56:44

Kacsalábcipő ellen egy nagyobb matrica sokszor jó megoldás tud lenni, ha gondolod, egy próbát megér:
gyereketeto.hu/web/wp-content/uploads/2013/09/c32.jpg

kispotzak 2016.09.07. 10:32:52

Tudom, nagyon régi poszt, de talán aktuális lehet bármikor, amit írni szeretnék... Egyszem, vérszerinti lányom van. Amikor 2. osztályos korában először aludt nálunk egy nagyon csöndes, jólnevelt barátnője, akkor szembesültem vele, mennyit szekálom. Hogy hány és hány olyan alkalom van, amikor rászólok - illetve, mivel ott volt a vendégkislány, csak elindult bennem a rászólás, de időben becsuktam a számat. És aztán pár másodperc múlva rádöbbentem, hogy nincs miért rászólni, hogy olyan dolgokat akarok állandóan "helyreigazítani", amikkel semmi gond nincs, de ha nincs vendég, akkor tök feleslegesen ügyet csinálok belőle.
Azért írom csak ezt le, mert tudom: neked sokkal nehezebb. És lám, én a csöndes, nyugis, születése pillanatától vagy már korábbról ismert gyerkőcömmel is néha mennyire nem tudok türelmes és rugalmas lenni... Van ez így. De jó, ha észreveszed, ahogy tükröt tartanak feléd :-) Nekem is segít mindig a lányom.
süti beállítások módosítása