kisrigók

"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek. És bár véletek vannak, nem birtokaitok. Mert az ő lelkük a holnap házában lakik, ahová ti nem látogathattok el, még álmaitokban sem." (Kahlil Gibran)

hagyományos

2015. december 30. 23:33 - paulonviki

a paprikáskrumplihoz nem kell kiöltözni sem. 

arra már gondoltam, hogy zavarba hozhatja majd őket a "nálatok mi volt otthon a hagyományos karácsonyi vacsora?" kérdés, de most könnyelműen el tudom határozni, hogy majd jövőre elkezdem a hagyományt. évközben tágíthatom az ízlésüket, hátha nem a paprikáskrumpli lesz az egyetlen közös nevező. de azt se kellett volna főzni, huszonnegyedikén nem is ettek semmit. ezt a karácsonyt kell még nekem gyakorolni. de csak egyszer van egy évben, így nehéz. 

kár, hogy a téliszünet nem nyáron van. de az is kár, hogy nem esik a hó. úgy kéne, hogy szánkózni lehet lemenni világosban zokninélkül, nem mondani olyat, hogy megint-kint-van-a-derekad, meg olyat sem, hogy nem-akartál-kesztyűt-pedig-mondtam-nem-érdekel-nem-megyünk-vissza.

mégis van már hagyomány, mert feldíszitjük a fát (szigorúan csak az én izlésem szerint, "de anyaaaa, az oviban temperával csináltunk harangokat...!"), és lemegyünk az utcára mind, mert akkor teszik az angyalok azt a sok ajándékot alá, zavarban lennének, ha ezt meglátnánk. aztán az utcán mégis láttunk angyalt, egy nő vitt egy hintalovat a hóna alatt sietve, közben telefonált, hogy papír kéne még majd rá, "kurvaélet, hogy nem lesz már időm becsomagolni!", a gyerekek meg néztek utána, mintha valami jelenést látnának, és elismerték, hogy nem tréfáltam, tényleg angyalok hozzák az ajándékokat. az angyaldolog miatt nem egészen világos az sem, hogy a rókákat mégiscsak én varrtam, pedig arra tudnék büszke lenni. ez is egy lesz azok közül a dolgok közül, amit felírok magamnak, hogy majd évek múlva tisztázzuk, mint azt, hogy nem egy időben fekszünk, és ezért vagyok én reggel olyan pokróc. 

csaba szeretett volna bemászni a fenyőfabehálózócsőbe, de akart faragni is. szandra szerint minden gyereket moziba visznek a jószülők sokszor. dzseni pedig mindent, de mindent tud, engedjem csinálni. 

egy ideje nagyon fáradt vagyok, ez a hétköznapokban is ki tud látszani, de egy ünnepben olyan kiszámíthatatlanul mutatja meg magát, hogy sokat kell szégyenkeznem. mondok már le találkozásokat erre hivatkozva, nem akarok mások előtt fáradtlenni (értsd jól: veszekedni gyerekkel, férjjel, gonoszul beszólni gyereknek, férjnek). de elfáradtak a gyerekek is, az idei volt az első teljes évünk együtt, van aki iskolás lett, van akiknek testvére született, van akinek meg kellet születni, van aki unatkozik az oviban, van aki alapozóterápiban csecsemőkori mozgásokat tanul, senkinek se könnyű.

fullsizerender_15.jpg

 

8 komment
Címkék: ünnep otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://kisrigok.blog.hu/api/trackback/id/tr918206128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edyt 2016.01.01. 14:06:41

Nagyon szép rókák. Boldog új évet Nektek!

Bobo1000 2016.01.01. 14:06:49

Kedves Viki es nagyon kedves Csaladod! Kivanok boldog, bekes, csodaszep uj esztendot Nektek.

Koszonom, hogy irsz, s, hogy ilyen oszinten. Nagyon szeretem olvasni es nekem sokat segit, h tudom nem vagyok/voltam egyedul hasonlo szituaciokban, amikre azt gondoltam korabban, h meg se kottyan.
A mi kislanyunk 3 eve erkezett haza, s akkor nagyon sokszor jo lett volna olvasni a soraidat, de most is sokszor segit.

BUEK :)

paulonviki 2016.01.02. 12:27:13

Nagyszerű újévet kívánok nektek én is!

legomenon 2016.01.03. 16:06:40

Szerintem pedig a paprikáskrumpli is lehet hagyomány. Gyermekem apja két hete a munkahelyén a "nálatok mi volt otthon a hagyományos karácsonyi vacsora?" kérdésre rávágta, hogy sonkás spagetti. Szintén hárman voltak testvérek, imádták, az anyukájukat sem kövezte meg érte senki. Megjegyzem a nyolcéves lányok ennél fifikásabbak, a mienk legalábbis rögtön érezte, hogy nem mondhatja azt, ami lenni szokott (sertéskaraj), meg valószínűleg különben sem emlékezett rá, mivel ő nem szokott belőle enni, de a torta sem bizonyult megfelelő válasznak, pedig tényleg diótortát szoktunk vinni családom legkonzervatívabb ágának abszolút hagyománykövető karácsonyi partyjára. Szóval úgysem lehet itt megfelelni. BÚÉK, és kellemes január 4-e reggelt mindnyájunknak ;-)

paulonviki 2016.01.03. 21:02:44

@legomenon: egyszer mondtam ezt a szót a gyerekeknek, hoyg sertéskaraj, de kiröhögtek. ez is egy iylen talányos dolog, meddig lehet csak husit enni, mikortol ehetünk sertéskarajt...
pedig a diótorta elég menő...
nővérem kisfiának volt egy házifeladata régesrég, "mi a kedvenc sütid, azok közül, amit anyukád süt?" "anyukám nem szokott sütni."
szóval veszélyes dolgok ezek.

legomenon 2016.01.11. 16:07:46

Bele se merek gondolni, mit tudtak rólunk az óvodában Csabáéval rokon közlékenységi szintű gyermekemtől... Remélhetőleg a tapasztaltabb pedagógusok már immunisak.

Maminti. 2016.01.11. 16:07:50

@paulonviki: Régen (fiatalon) én sem sütöttem - nem tudtam. Egy nap a fiam közölte velem, hogy tanuljak meg sütni, mert addig nem lehetek nagymama. :) Hát megtanultam...

hungarisztan 2016.01.21. 12:50:53

„majd jövőre elkezdem a hagyományt”

Hagyomány bármiből lehet. A svédek például meg vannak veszve érte, hogy karácsony napján délután 3-tól Donald kacsát néznek minden évben. Senki nem tudja, hogy ez honnan jön (bár e tekintetben a magyarok karácsonyi Bud Spencer—Terence Hill nézési szokása is minimum érdekes).
A svéd karácsonyi asztalról pedig nem hiányozhat a híres karácsonyi sonka. Ami pont olyan, mint a húsvéti sonka, csak ilyenkor karácsonyinak nevezik, húsvétkor pedig húsvétinak. És amúgy meg tök olyan, mint az év bármely napján kapható sonka, csak az év bármely napján nincs külön neve... :) Esznek még mellé a karácsonyi/húsvéti ünnepi asztalnál majonézes céklasalátát/krumplisalátát, heringet, húsgombócot, vajaskenyeret és hasonló ínyencségeket (desszert: pepparkaka és tejberizs), amelyeket az év bármely más napján is esznek, csak akkor nem hívják ünnepinek. :) Hja, a híres svéd konyhaművészet! :D Amúgy nem akarok szarkasztikus vagy lenéző lenni, becsülöm az egyszerű, de minőségi alapanyagokból elkészített, többnyire egészséges ételkultúrájukat, csak reflektálni akartam arra, hogy már miért is lenne ciki a karácsonyi paprikás krumpli, ha egyszer azt szereti mindenki.

A rókák pedig szépek!
süti beállítások módosítása