kisrigók

"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek. És bár véletek vannak, nem birtokaitok. Mert az ő lelkük a holnap házában lakik, ahová ti nem látogathattok el, még álmaitokban sem." (Kahlil Gibran)

"fázik a szívem"

2016. január 02. 12:25 - paulonviki

szandra meséli öltözködés közben, nyolc éves gyereket fog örökbefogadni. azt mondja, azért, mert ő is mindjárt nyolc éves, és nagyon rossz lenne, ha nem fogadná senki örökbe. gondoltam, emlékeztetem rá, hogy örökbe van fogadva, de eléggé mérgesen rámrikácsolt, hogy azt tudja, nem is úgy értette. 

csaba kérdezi mostanában, hogy vissza akarom-e őket adni a gyerekotthonba, akarok-e jobb gyerekeket inkább.

egy interjúhoz képeket készített rólunk egy fotós, a lányokat nem érdekelte, minek ez, de csabát nagyon:

- miért fognak lefotózni?
- meséltem rólatok valakinek, sokan elolvassák majd a történetet, és jó lenne hozzá néhány kép is.
- miért meséltél rólunk?
- hogy milyen nagyszerű az életünk.
- kinek mesélted?
- egy néninek, ő pedig leírta, és sokan elolvassák majd.
- miért kell fénykép?
- hogy lássák majd milyen kedvesek és vidámak vagytok.
- miért lássák?
- hátha sokan kedvet kapnak örökbefogadni gyerekeket?

- MINKET????

nagyon megrémült, még többször kellett ezt tisztáznunk, hogy őket semmiképpen sem, mert csak azoknak kell szülőket keresni, akiknek nincs, nekik pedig van.

dzseninek meg fázott a szíve karácsonykor, miután telefonon köszöntöttük a nevelőmamáját. dzseni azt is mondja, "nagyon szeretek veletek lenni, csak ne mondjátok, hogy cigány kislány vagyok".

vasut.jpg 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisrigok.blog.hu/api/trackback/id/tr888225180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobo1000 2016.01.21. 12:51:27

A mi kislanyunk a a napokban gondolkodott, h lecserel, mert tul szigoru vagyok :):) Gyumolcsot kell ennie es papucsot huznia :):). Aztan megbeszelgettuk, hogy ez azert nem igy mukodik, s kozben O is meggondolta magat :):) Majd en tettem egy vicces utalast a cserelesre, termeszetesen, h engem cserel es olyan keserves sirasba kezdett, h alig tudtuk megvigasztalni. :(

Bobo1000 2016.01.21. 12:51:35

Erdekes, h kb egyidosek Dzsenivel es most nalunk is azt keri, h ne mondjuk, hogy cigany kislany, nem is akar hallani rola.

hungarisztan 2016.01.21. 13:07:24

„csak ne mondjátok, hogy cigány kislány vagyok”
Ez brutális, pláne ebben a korban. Honnan jön?

Bobo1000 2016.01.25. 11:32:13

„csak ne mondjátok, hogy cigány kislány vagyok” Mint irtam ez van most nalunk is. Nalunk nagyon szeretne mindenben hozzank hasonlitani, abban a korban van, hogy ez nagyon fontos neki. Ez egyebkent benne van a termeszetben, mert bizonyitott pl, ha valakinek kutyaja lesz ott is elkezdenek egymasra hasonlitani hosszu evek alatt. Termeszetesen a gyereket nem e kutyahoz hasonlitom, mielott barki megszolna :) Azzal, hogy mondogatom neki, hogy O a mi gyonyoruseges cigany kislanyunk, athidalhatlan kulonbseget mondok neki, mivel beszelgettunk rola, hogy en nem vagyok (bar mar igazan ki tudja :)). Nala most fontos a hasonlosag, ezert beszelgetunk arrol, hogy az o szeme gyonyoru fekete a haja is, es a bore is gyonyoru kreol, de nem kategorizaljuk be ot. En neha megemlitem a szot valamilyen milyen kozegben, hogy hallja azert tolunk. En most nem eroltettem.

paulonviki 2016.01.25. 11:34:07

@hungarisztan: azt kérezed, az honnan jön, hogy nem akar cigány lenni (nem akarja, hoyg cigánynak mondjuk őt)?

halotta a nevelőszülőnél a cigány szót negatív szókapcsolatokban.

paulonviki 2016.01.25. 11:36:12

@Bobo1000: én sem erőltetem, dehogy, jól is tesszük, hoyg nem.

a két nagyobb máshol tart, ők most ezt boncolgatják, ki cigáyn, ki nem, jó ez, rossz ez, mit jelent, ezért dzseni is kénytelen ezzel találkozni.

hungarisztan 2016.01.26. 12:49:56

@paulonviki: Igen, erre voltam kíváncsi. Brutális, hogy ezzel (is) foglalkozniuk kell, csak azért, mert jó pár embertársuknak (?) a stigmatizálás, kollektív bűnbakkeresés, rasszizmus ad mindennapos sikerélményt. :(

paulonviki 2016.01.26. 12:55:47

@hungarisztan: a "mocskos cigány-szerű" kifejezések mögött kevesebbszer van valódi rasszizmus, többször nemtörődömség. nem olyan szar világ ez, hitem szerint.
süti beállítások módosítása