kisrigók

"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek. És bár véletek vannak, nem birtokaitok. Mert az ő lelkük a holnap házában lakik, ahová ti nem látogathattok el, még álmaitokban sem." (Kahlil Gibran)

lavórban minden nap

2014. október 29. 00:15 - paulonviki

nehezen értem meg, amit lányom mesél, a szavak szintjén értem, csak azt nem értem, hogy miért... időt nyerek azzal, hogy fiam gyakran tényleg nem érti. hallgatom őket, kimászom a döbbenetből, magamban itélkezem és dühöngök, elátkozom a nevelőszülőket, a gyerekvédelmet, a sorsot, és amire meg kell szólalnom, már többnyire nem vagyok bántó, nem becsmérlem és érvénytelenítem lányom korábbi életét, azt az életet, ami neki valódi, természetes, és igenis szerethető, ami így is veszteség, onnan érkezett, elvárhatja, hogy tiszteljük. de nagyon nehéz. 

 

- jól van, csaba, majd akkor én inkább magamra fogok mosni!

- de akkor elszédülsz!

- ?

- bevered a fejed.

- ezt nem értem…

- a mosógép kemény, de lehet, hogy be se férsz..

- nem a mosógéppel, hanem egy lavórban.

- ?

- magamra fogok mosni.

- ez mit jelent?

- hogy én mosom ki a ruhámat.

- jaaa. de miért?

- csak.

- de a gyerekek nem is tudnak mosni…

- és ha én tudok!? mint piripócson minden nap.

- magadban mostál? mert nem volt mosógép?

- de volt. minden gyerek magára mosott, előbb a bugyit, aztán a zoknit. rákentem a szappant, és akkor úgy.

- fúúúúj…

- és akkor kicsavartam, leellenőrizték, de még csöpögött egy kis víz, sajnos. anya, én magamra akarok mosni!

- én szerintem mosson a mosógép inkább, annyi más dolgot lehet csinálni…

- de én magamra akarok mosni!

- tudod, mit? amikor sátrazni megyünk, akkor majd mosunk esténként mi ketten a fiúkra is! jó lesz így?

- jó.

5 komment
Címkék: múlt

A bejegyzés trackback címe:

https://kisrigok.blog.hu/api/trackback/id/tr96842153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsanuária 2014.10.29. 14:24:48

Hatalmas sóhaj kiereszt. Nem káromkodik. De mégis.... Édes jó istenem. A lehető legjobb szőlőkhöz kerültek (végre). Basszus, ez kemény. Te is az vagy. Van, akinek az a gond, ha leszakad a táska füle. Van, aki az idejét sem tudja, hogy mikor álmodhatott egy táskáról. Riszpekt nektek, mindenért. Mind az ötötöknek. :)

paulonviki 2014.10.29. 14:34:17

@Zsanuária: igenigen, a ribizlikutya is olyan bölcsen áll mindenhez :-)

ha viccet kell csinálni ebből, akkor azt mondom, úrikisasszonyos nevelést kapott lányom, asztalnál megszólalni tilos, köhögni nem szabad, csak torkot köszörűlni, lehet tud franciául, csak még sosem kérdeztem.
de nem lehet ebből viccet csinálni, önállóságra nevelték, ez ügyes, de nagyon szeretetlenül, és bántalmazva. az hogy én haragszom, nem sokat számít, de lányom is fog pár év mulva, és az megint mindenkinek nehéz lesz, nehezebb mint most.

edyt 2014.10.29. 21:46:38

Nem értem a rendszert,tényleg ennyire vak..tényleg nem làtja a bántalmazást vagy az alkalmatlansàgot... vagy látja de leszarja?
csak szorul a torkom és fogy a levegő...legszivesebben megütném ezeket az embereket...csak akkor nem lennék különb...
Kivànom,hogy gyorsan felejtsenek...hogy a szeretetek írja felül azt a sok rosszat,amennyire csak lehet.

paulonviki 2014.10.30. 15:48:17

látja. és nem leszarja, csak nem tud mit tenni. keves a nevelőszülő, a szakszolgálat nem a gyámhivatal, nincs döntéshozó helyzetben, bonyolult a gyerekek áthelyezése, mérlegelni kell, mikor éri meg.
biztosan nem csak én tudom, hogy az itthoni gyerekvedelem nem hatekony, van europaban praktikusabb, ugyesebb, a mai elethez igazodobb, biztosan van mar, aki azon gondolkozik, ezt itt lebonatni kene, es valami egeszen ujat epiteni.

masik dolog a gyamhivatalok lassusaga, elvesznek ugyek, elvesznek gyerekek, elkerulnek egymastol testverek, eveket huzodik az orokbeadhatosagi hatarozat megszuletese, ha ez is gyorsabban menne, annyi neveloszulore se lenne szukseg.

pushup 2014.10.31. 15:16:09

na, a gyermekvédelem ... hát az úgy szar ahogy van. ha észre is vesznek valamit, a gyerek nagykorú lesz, mire a havonta megtartott egyeztetések, meghallgatások (szócséplés), szakértő kirendelések, határozatok, felebezések, jogerőre emelkedések után lesz is valami.
mondjuk szerintem ha magára akar mosni, mosson. este a bugyit-zoknit mossa ki, ha akarja. te csak azt éreztesd, hogy ez nem kötelező.
süti beállítások módosítása