kisrigók

"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek. És bár véletek vannak, nem birtokaitok. Mert az ő lelkük a holnap házában lakik, ahová ti nem látogathattok el, még álmaitokban sem." (Kahlil Gibran)

csendeséj

2014. december 30. 14:29 - paulonviki

decemberben sírtam fáradtságtól, kétségbeeséstől, tehetetlen dühtől.
nem készültem a karácsonyra, csak felvérteztem magam a bajok ellen, inkább volt haditervem, mint ünnepi menetrendem. minden eddigi felnőttkarácsonyomban azt hittem, azt a sok szép díszt, süteményt, ajándékot és játékot gyerekekkel lesz majd igazán mesés elkészíteni, nappal együtt, alvásidőben pedig varrom majd a különleges mackókat, legendás lényeket. nem csak az elképzelés idegen, de mintha én sem ugyanaz lennék, aki ezt gondolta. volt még tervem az utolsó négy óvodai napra, ahogy közeledett, abból egyet már csak ágyban akartam tölteni, egy másikat meg szaunában, és akkor fiam beteg lett, és az volt a legnagyobb gond, hogyan menjen a lányom óvodába (hogyan, hogyan? dacosan és csalódottan!), és mit mondjak csabának, amikor bemászott az ágyunk alá, ahol az ajándékaik voltak. nekem már senki se mondhatta volna, hogy a vajaskifli nem menü, a keksz meg nem sütemény, de aztán rájöttem, hogy a húslevest szeretik, és azt lehet egésznapon át főzni, megteremti az illúziót. ilyen illúzió miatt mentem el huszonharmadikán kilenckor egy bevásárlóközpontba, mert valaki azt mondta valakinek a trolin, hogy nyitva leszenk a boltok tizenegyig, de valamit félreérthettem. és huszonnegyedikén reggel kelt fel nap, és olyan megnyugtató volt, hogy én már megyek a lehelpiacra, de még ki se pakoltak, ki se sült, meg se nyitott, nincs még váltópénz, tanyasicsirke csak rendelésre, mit gondolt a kishölgy, karácsonyvan. és akkor a kishölgy hazament, megvette a sarkifűszeresnél a város legdrágább kroaszonjait, megreggeliztette a családját, és mint akik ráérnek csavarogtak a városban. mert tényleg ráértünk. 

decemberben sírtam fáradtságtól, kétségbeeséstől, tehetetlen dühtől, és egyszer boldogságomban, amikor megértettem, hogy tényleg van ilyen, hogy csendeséj. majdnem éjfél volt, zuhanyzás nélkül elaludtak a gyerekek, összeszedtük a csomagolópapírokat, és a fényes fa maradt meg alatta a szuszogás. vannak gyerekeink. 

fullsizerender_1.jpg

4 komment
Címkék: ünnep anya

A bejegyzés trackback címe:

https://kisrigok.blog.hu/api/trackback/id/tr387022473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jutkanagyi 2014.12.31. 12:02:31

délelőtt már olvastam, aztán elsodortak a saját családom
eseményei, de egész nap a fejemben járt, hogy mit lehet erre az utolsó néhány mondatra reagálnunk, most a többiekre is gondolva

....és nem véletlen, hogy nem jön komment, mert nincs szó....nézzetek újból rá erre a fotóra, a fa maga az ígéret és ők ott alszanak, csak a Te szavaidat merem használni, (majd keresek egy verset)
.......vannak gyerekeitek!!!!!

ZöldAnikó 2015.01.01. 17:06:25

...Isten áldjon benneteket mind életetek legnagyobb kalandjában... tényleg nincsenek szavak, csak gondolatban ismeretlenül is nagy ölelés és csupa-csupa jókívánság... A.

edyt 2015.01.02. 22:18:17

Köszönöm,hogy ilyen szépen osztod meg életeteket velünk. Biztos vagyok benne,hogy decemberben minden anya a túlélésért küzd. :-D
Nagyon boldog új évet kívànok nektek!

jutkanagyi 2015.01.05. 00:42:07

Tartozom egy verssel, de optimistát, kedveset küldök!
Egy óvodásokkal foglalkozó barátnőmtől kaptam és nem is kerestem komoly filozófiákkal telit, majd máskor.......
Weöres Sándor: Újévi köszöntő

Viki, olvasd fel nekik, legyen jó kedvetek a nehéz időszak ellenére!
Sok szeretettel küldöm Nektek is, és a kisgyerekes -hozzátok szóló-, Anyukáknak is!
süti beállítások módosítása