kisrigók

"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek. És bár véletek vannak, nem birtokaitok. Mert az ő lelkük a holnap házában lakik, ahová ti nem látogathattok el, még álmaitokban sem." (Kahlil Gibran)

"de sokat éltünk már!"

2014. október 21. 12:54 - paulonviki

ezeket mindig a trolin beszéljük meg, én ülök lányommal az ölemben, fiam kettővel vagy hárommal arébb ül, kiabál át hozzám a reggeli tömeg pedig mintha egy teniszmérközést nézne, úgy váltogatja a tekintetét köztünk:

- Itt is lesz karácsony, vagy csak a gyerekotthonban van?

- ünnepelnek a családok, persze! nemsokára készülünk rá otthon, díszítünk fát, a ti szobátokban lesz, megyünk majd vendégsébe, mindenhol lesz karácsony.

- kiskoromban is volt karácsony, csak tegnap (gondokom, az előző karácsony) már nem volt ott izabella és ramóna, mert elmentek amerikába, szandra meg nem lakott még ott, de kaptam vizipisztolyt, csak sajnos a kicsik eltörték, aztán már kivitték a karácsonyt. majd itt is kiviszi valaki a karácsonyt?

- mire gondolsz? a karácsonyfát? 

- nem, a karácsonyt. hogy már el kell pakolni mindent.

- sokáig tart majd az ünnep, elkezdődik, amikor készülünk rá, csinálunk díszeket, lesznek fények, amit éjszaka se kapcsolunk ki, díszitünk karácsonyfát, készítünk ajándékokat, sok meglepetés lesz, leírjuk, mi mindent szeretnénk kapni, nem lesz ovi...

- de ki viszi ki?

- újév lesz, szilveszter, megünnepeljük az új évet, és utána szépen elpakoljuk a karácsonyi díszeket, leszedjük a karácsonyfáról is. de hetekig bent lesz a karácsony, és mindenhol a városban is, majd meglátod, nagyon szép lesz..

- és a gyerekotthonban van még valaki akinek meg kell csinálni a karácsonyt, vagy ott már nem kell?

- talán van még. leszállunk, futás!

megyünk le az aluljáróba, fogom a kezüket, fiam a szabad kezét szürkére majd feketére húzza a falakon, korlátokon, és tovább kérdez:

- anya, mit mondtál, hogy milyen eszter?

- nem tudom, mire gondolsz csabikám, mikor mondtam?

- a trolin! hogy megünnepeljük!

- jaaa, szilveszter! amikor az utolsó napja van ennek az évnek, és kezdődik egy új év.

- és mi lesz az újévkor velünk?

- azt nem lehet pontosan tudni, de lesz születésnapotok, te 6 éves leszel, szandra 7, megint kitavaszodik, megtanultok úszni, csinálunk sok remek dolgot...

- minden átváltozik?

- nem igazán, ilyenek lesznek a napok, mint most, játszunk, eszünk, biciklizünk, alszunk, együttvagyunk...

- akkor mi az új?

- hát, az év. mi nem leszünk újak, csak az év lesz új, azt mondjuk majd kétezer-tizenöt.

-húúúúúú, hallod, szandra, az nagyon nagyon sok, kétmillióezertizenötmillió! ugye, anya, hogy az nagyon sok! de sokat éltünk már!

lányom meghúzza a kezem, hogy hajoljak le hozzá, mert súg valamit: 

- majd mutassuk meg karácsonykor csabának a csillagkiszórót, vegyünk, jó?!

- mit mond szandi? anya, mit súgott neked?

szandra válaszol: 

- hogy kapjál majd karácsonyra új tűzoltóautót, ahelyett, amit kidobtál az ablakon.

- na, hát az tényleg nem volt okos dolog, hogy kidobtam... de az még régen volt, most már a kétmillióöttízmillióezer évben ilyet tutira nem fogok csinálni, mert már tizenötkettőmillióezer éves leszek, mint apa, olyan öreg. és van egy ötletem, anya!

- na?

- majd mi apával kivisszük a karácsonyt, ha már unalmas, te meg szandival addig olvashatsz mesét, valami árnyikásat, mi elvisszük apával a karácsonyt a gyerekotthonba autóval, amikor nekünk már nem kell, hátha kell nekik, de ha nekik nem kell, akkor elvisszük a hadihajóra, tudod, anya, a háborús hajóra, ami legyőzött egy másikat, mert különben nem lenne most ott kikötve, elsűllyedt volna... kétezermilliótizenötezer, az nagyon sok, hú, de régen vagyok már itt...

 

.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisrigok.blog.hu/api/trackback/id/tr536813363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paulonviki 2014.10.21. 20:48:09

@BeckyThatcher: és akkor most nem is párnika....

verkagrafomanka 2014.10.21. 22:03:37

Én komolyan minden bejegyzés végén bőgök.

verkagrafomanka 2014.10.21. 22:08:41

@paulonviki: igen, tudom, hogy nem ez a cél, meg azt is sejtem, hogy élőben talán nem ilyen a hatása. de nekem nagyon megindítóak.

paulonviki 2014.10.21. 22:13:18

@verkagrafomanka: engem visznek a hétköznapok, a napirutin, aztan elalvas elott a ferjemmel mondogatjuk egymasnak, miket mondtak napkozben, es hogy ittvannak, latod, tenyleg lettek, ők azok. és tökjó, hogy sötét van, nem lehet ennyi sok könnyet összeszámolni, már kinevetjük magunkat is lassan, hogy még mindig meg vagyunk hatódva.

edyt 2014.10.21. 23:19:32

Csatlakoznék. Én is mindig bőgők. :-) És minden egyes bejegyzést újra és újra olvasok. Annyira magávalragadó. A kötéltàncost napjában akàr többször is. Olyan erős hatàst gyakorol, hogy nem is tudom szavakba önteni. Csak köszönet ezért a blogért.

Wandál 2014.10.22. 15:25:02

én nem bőgök, mert egy férfi nem bőghet a munkahelyén :) de újra el kellett olvasnom az összes posztot... már vagy harmadjára...

w

pushup 2014.10.22. 22:00:52

jó, mondjuk a picsogásban nem vállalok közösséget, de kevés dolog megy manapság jó irányba ... ti igen ;)

NoComment 2014.10.22. 22:00:59

Én nem bőgök. Én irigykedek....

paulonviki 2014.10.22. 22:03:30

@NoComment: másfél évtizedet irigykedtem én is erre az életemre, ami most van, pedig el se hittem, hogy lehet. megértelek. és emlékszem, milyen érzés.

zsülvern 2014.10.23. 09:40:07

Még több bejegyzést kérünk! Nagyon tetszik!

BeckyThatcher 2014.10.23. 09:40:14

@NoComment: Lehet, hogy nem is kell irigykedned!! Nagyon sok a kisrigó korú gyerek Magyarországon, akik örökbefogadó szülő(k)re várnak! A többes szám jelét azért tettem zárójelbe, mert egyedülállóként is lehet örökbefogadni: orokbe.hu/2014/05/25/egyedulallo-fogadhat-orokbe/

Örökbe.hu 2014.10.23. 17:07:49

A kisrigó-típusú gyerekeket általában külföldre szokták örökbe adni, mert itthon nagyon kevesen vállalják őket. (idősebb + roma + testvérpár)

NoComment 2014.10.23. 17:36:25

@BeckyThatcher: Egy eléggé rögös út közepén járok és még nem tettem le arról, hogy legyen saját, egészséges, égetnivalóan rosszcsont gyerekünk, bár erősen kétli ezt bárki, hogy ez összejönne. A dokik szerint ennek kevés az esélye, sőt majdhogynem a csodával lenne határos. Egyszerűen képtelen vagyok arra, hogy elfogadjam a NEM-et. De amikor a saját egészségem időnként a bányászbéka segge alatt van, akkor ez visz tovább. Lehet nem túl okosnak és nem kicsit hülyének tartanak ezért az emberek, de valahogyan ez a VALAMI visz tovább, hogy ne adjam fel...

BeckyThatcher 2014.10.23. 22:00:26

@NoComment: Aki gyereket szeretne, annak lesz is - így vagy úgy. Minden gyerek "saját", akit szeretünk.

BeckyThatcher 2014.10.23. 22:00:39

@Örökbe.hu: Hát igen, pont ez lenne jó, ha változna...

NoComment 2014.10.24. 22:43:44

@BeckyThatcher: Igazad van. Én a "saját"-on a vér szerinti gyerkőcre gondoltam. De tényleg. Tudom, hogy az örökbefogadott is azzá lesz. De mégis, de hátha, mégha egyre kevesebb is rá az esély... Feladni-belátni-eljutni addig a pontig, hogy na jó, ez másképpen nem fog menni, nos ez nagyon kemény dolog.... (saját esetünkre értem) ...közben pedig az idő nem áll meg... :-(
Azért irigykedem Vikiék családjára, mert ők már "hazaértek", mert ők már vehetnek családi jegyet a moziba, stb. :-)
süti beállítások módosítása